A A A K K K
людям з порушенням зору
Комунальна установа "Гадяцький центр професійного розвитку педагогічних працівників" Гадяцької міської ради Полтавської області
"Абсолютно неважливо, наскільки геніальний ваш розум або стратегія – якщо ви граєте поодинці, то завжди програєте тим, хто грає в команді" (Рід Хоффман)

STEM-освіта

Фото без описуSTEM-освіта – це низка курсів або програм навчання, яка готує учнів до успішного працевлаштування, до освіти після школи або для того й іншого, вимагає різних і більш технічно складних навичок, зокрема із застосуванням математичних знань і наукових понять.

STEM (S-science, T-technology – Е-engineering – М-mathematics). Акронім STEM вживається для позначення популярного напряму в освіті, що охоплює природничі науки (Science), технології (Technology), технічну творчість (Engineering) та математику (Mathematics). Це напрям в освіті, при якому в навчальних програмах посилюється природничо науковий компонент + інноваційні технології. Технології використовують навіть у вивченні творчих, мистецьких дисциплін. Наприклад, за кордоном музикантів навчають не тільки музикувати, але і використовувати комп'ютерні програми для створення музичних творів.

Чому STEM-освіта так актуальна? Стрімка еволюція технологій веде до того, що незабаром найбільш популярними та перспективними на планеті фахівцями стануть програмісти, IT-фахівці, інженери, професіонали в галузі високих технологій і т.д. У віддаленому майбутньому з'являться професії, про які зараз навіть уявити важко, всі вони будуть пов'язані з технологією і високотехнологічним виробництвом на стику з природничими науками. Особливо будуть затребувані фахівці біо- та нано-технологій. Постає питання - як підготувати таких фахівців? Навчання – це не просто передача знань від учителя до учнів, це спосіб розширення свідомості і зміни реальності. У STEM-освіті активно розвивається креативний напрямок, що включає творчі та художні дисципліни (промисловий дизайн, архітектура та індустріальна естетика і т.д.). Тому що майбутнє, засноване виключно на науці, наврядчи когось порадує. Але майбутнє, яке втілює синтез науки і мистецтва, хвилює нас вже зараз. Саме тому вже сьогодні потрібно думати, як виховати кращих представників майбутнього.

Фото без опису

Лист Державної наукової установи "Інститут модернізації змісту освіти" від 12 серпня 2024 року №21/08-1242 "Методичні рекомендації щодо розвитку STEM-освіти в закладах загальної середньої та позашкільної освіти у 2024/2025 навчальному році"

Лист Державної наукової установи «Інститут модернізації змісту освіти» від 9 лютого 2024 року№ 21/08-266 "Про проведення заходу «Краща STEM-публікація – 2024»

Методичні рекомендації щодо розвитку STEM-освіти в закладах загальної середньої та позашкільної освіти у 2023/2024 навчальному році (лист ДНУ «Інститут модернізації змісту освіти» від 01 серпня 2023 року № 21/08-1242)

Наказ Міністерства освіти і науки України від 31 січня 2023 року № 103 «Про розширення бази інноваційного освітнього проєкту за темою «Організаційні та науково-методичні умови створення SТЕМ-центрів» у червні 2022 – травні 2027 років»

Методичні рекомендації щодо розвитку STEM-освіти в закладах загальної середньої та позашкільної освіти у 2022/2023 навчальному році (лист ДНУ «Інститут модернізації змісту освіти» від 15 серпня 2022 року № 22.1/10-1080)

Наказ Міністерства освіти і науки України від 10 серпня 2022 року № 741 «Про реалізацію інноваційного освітнього проєкту за темою «Організаційні та науково-методичні умови створення SТЕМ-центрів» у червні 2022 – травні 2027 років»

Наказ Міністерства освіти і науки України від 20 вересня 2021 року № 999 «Про реалізацію інноваційного освітнього проєкту «Я – дослідник 2.0 (дидактична система природничо-математичної початкової освіти)» на вересень 2021 – листопад 2024 роки»

План заходів щодо популяризації природничих наук та математики до 2025 року (затверджено розпорядженням Кабінету Міністрів України від 14 квітня 2021 року № 320-р)

Концепція розвитку цифрових компетентностей та план заходів з її реалізації  (розпорядження Кабінету Міністрів України від 03 березня 2021 року № 167-р) 

Концепція розвитку природничо-математичної освіти (STEM-освіти) (схвалено розпорядженням Кабінету Міністрів України від 5 серпня 2020 року № 960-р), реалізація якої передбачена до 2027 року.

Наказ Міністерства освіти і науки України від 29 квітня 2020 року № 574 «Про затвердження Типового переліку засобів навчання та обладнання для навчальних кабінетів і STEM-лабораторій» та інших законодавчих актів

Наказ Міністерства освіти і науки України від 16 жовтня 2019 року № 1303 «Про затвердження Стандарту спеціалізованої освіти наукового спрямування»

Концепція реалізації державної політики у сфері реформування загальної середньої освіти «Нова українська школа» на період до 2029 року (схвалено розпорядженням Кабінету Міністрів України від 14 грудня 2016 року № 988-р)

Положення про порядок здійснення інноваційної освітньої діяльності (затвердженого наказом Міністерства освіти і науки України від 07 листопада 2000 року № 522, зареєстрованим у Міністерстві юстиції України 26 грудня 2000 року за № 946/5167 (у редакції наказу Міністерства освіти і науки, молоді та спорту України від 30 листопада 2012 року № 1352)

Всеукраїнська науково-практична конференція «Інноваційні рішення у закладах загальної середньої та позашкільної освіти в умовах впровадження STEM-освіти»

Шановні колеги! Інформуємо вас, що 21 серпня 2024 року о 14:00 год.  відділ STEM-освіти Державної наукової установи «Інститут модернізації змісту освіти» за підтримки Національної освітньої платформи «Всеосвіта» запрошують науково-педагогічних працівників, обласних координаторів з питань STEM-освіти, методистів обласних закладів післядипломної педагогічної освіти, керівників та педагогічних працівників закладів освіти долучитися до всеукраїнської науково-практичної конференції «Інноваційні рішення у закладах загальної середньої та позашкільної освіти в умовах впровадження STEM-освіти».

23:16 25.07.2024

Про проведення заходу всеукраїнського рівня «Краща STEM-публікація-2024»

Вже 6 рік поспіль  відділом STEM-освіти Державної наукової установи «Інститут модернізації змісту освіти» проводиться захід всеукраїнського рівня «Краща STEM-публікація». Це творче змагання педагогів, науковців з метою залучення фахівців до вивчення актуальних питань розвитку STEM-освіти в Україні, формування творчого підходу щодо оновлення дидактичних методів, засобів, форм та принципів навчання у закладах освіти, підвищення педагогічної майстерності та представлення кращих результатів досліджень широкій педагогічній громадськості.

21:04 21.07.2024

Оголошено про початок набору на 15 сесію «STEM-школа – 2024»

Шановні колеги! Інформуємо вас, що Державна наукова установа «Інститут модернізації змісту освіти», видавництво «Видавничий дім «Освіта», Інститут педагогіки НАПН України, мережа ПЗО «КМДШ» (Креативна міжнародна дитяча школа) запрошують представників адміністрацій, які зацікавлені у створенні STEM-середовища у закладі освіти; вчителів, які викладають або планують викладати STEM; вчителів, які планують проводити окремі STEM-уроки на 15 сесію «STEM-школа – 2024».

17:37 18.07.2024

Про проведення ІV Всеукраїнської науково-практичної конференції «Освітня робототехніка та штучний інтелект»

11-12 квітня 2024 року освітян та усіх зацікавлених осіб запрошують на ІV Всеукраїнську науково-практичну конференцію «Освітня робототехніка та штучний інтелект».

20:22 31.03.2024

Про Всеукраїнський інформаційно-просвітницький форум «STEM AND FEM»

Шановні колеги! Інформуємо вас, що 20 жовтня 2023 року з 10:00 до 13:00 год. відбудеться Всеукраїнський інформаційно-просвітницький форум «STEM AND FEM» з метою обговорення актуальних питань: проблеми науковиць в реаліях війни в Україні щодо їхнього розвитку, досягнень та успіху; подолання кризових ситуацій та гендерних стереотипів; популяризації наукової діяльності серед молоді.

20:24 09.09.2023

Посібник Ірини Потапенко "STEM-освіта в початковій школі: від навчальної моделі до реального уроку"

Питання STEM освіти нині є актуальним, але не цілком розкритим у початковій школі. Рекомендуємо ознайомитись із посібником Ірини Потапенко "STEM-освіта в початковій школі: від навчальної моделі до реального уроку", у якому можна відшукати і відповіді на запитання щодо STEM, і цікаві ідеї для практики.

09:48 09.09.2023

Вхід для адміністратора

Онлайн-опитування:

Увага! З метою уникнення фальсифікацій Ви маєте підтвердити свій голос через E-Mail
Скасувати

Результати опитування

Дякуємо!

Ваш голос було зараховано

Форма подання електронного звернення


Авторизація в системі електронних звернень