Рекомендації
2023/2024 навчальний рік
Усі рекомендації щодо організованого початку нового 2023/2024 навчального року читайте у розділі меню "Підготовка до нового 2023/2024 навчального року"
2022/2023 навчальний рік
Методичні рекомендації. Інструментарій оцінювання готовності дитини старшого дошкільного віку до навчання в умовах реформування української школи – «Чарівні перетворення» (Рекомендовано до друку вченою радою Інституту психології імені Г. С. Костюка НАПН України (протокол № 5 від 27 березня 2023 року)
Рекомендації щодо організації діяльності закладів дошкільної освіти в літній період в умовах воєнного стану лист Директорату дошкільної, шкільної та інклюзивної освіти Міністерства освіти і науки України від 31 травня 2023 року № 4/1798-23 «Про організацію діяльності закладів дошкільної освіти в літній період в умовах воєнного стану»
Рекомендації щодо оцінювання навчальних досягнень учнів 5-6 класів, які здобувають освіту відповідно до нового Державного стандарту базової середньої освіти (Наказ Міністерства освіти і науки України від 01.04.2022 № 289)
Наказ Міністерства освіти і науки України від 30 листопада 2020 року № 1480 "Про затвердження Методичних рекомендацій з питань формування внутрішньої системи забезпечення якості освіти у закладах загальної середньої освіти"
Наказ Державної служби якості освіти України від 30 листопада 2020 року № 01-11/71 "Про затвердження Методичних рекомендацій з питань формування внутрішньої системи забезпечення якості освіти у закладах дошкільної освіти"
Перелік рекомендованої МОН начальної літератури на 2022/2023 навчальний рік:
- Перелік навчальної літератури, програм, рекомендованої МОН України для використання у закладах дошкільної освіти
- Перелік навчальних програм, підручників та навчально-методичних посібників, рекомендованих МОН України для використання у початкових класах закладів загальної середньої освіти з навчанням українською мовою
- Перелік навчальних програм, підручників та навчально-методичних посібників, рекомендованих МОН України для використання в 5-11 класах закладів загальної середньої освіти з навчанням українською мовою
- Перелік навчальних програм, підручників та навчально-методичних посібників, рекомендованих МОН України для використання у класах закладів загальної середньої освіти з навчанням мовами національних меншин
- Перелік навчальної літератури, рекомендованої МОН України для використання у спеціальних закладах загальної середньої освіти для дітей з особливими освітніми потребами
- Перелік навчальної літератури та навчальних програм з психології та педагогіки, рекомендованих МОН України для використання в освітньому процесі закладів освіти
- Перший урок
- Біологія, хімія та куси природничої галузі
- Виховна діяльність
- Дошкільна освіта
- Зарубіжна література
- Здоров'язбережувальна освітня галузь
- Інклюзивна освіта
- Іноземні мови
- Інформатика
- Курси духовно-морального спрямування
- Мистецтво
- Позашкільна освіта
- Початкова освіта
- Психологічна служба
- Технології (трудове навчання) та креслення
- Українська мова та література
- Фізика, астрономія
- Фізична культура
- Географія
- Економіка, фінансова грамотність
- "Захист України"
- Методичні рекомендації Полтавської академії неперервної освіти ім. М.В.Остроградського до нового 2022/2023 навчального року (Лист Полтавської академії неперервної освіти ім. М.В.Остроградського від 23.08.2022 № 01-22/539):
- ІНСТРУКТИВНО-МЕТОДИЧНІ РЕКОМЕНДАЦІЇ щодо організації освітнього процесу та викладання навчальних предметів у закладах загальної середньої освіти у 2022/2023 навчальному році. Організація освітнього процесу (Лист Міністерства освіти і науки України від 19.08.2022 № 1/9530-22):
- Додаток 1. Психолохічні аспекти організації освітнього процесу в умовах воєнного / післявоєнного стану
- Додаток 2. Початкова освіта
- Додаток 3. 5 клас: українська мова, інтегрований мовно-літературний курс, українська література, інтегрований курс літератур (української та зарубіжної), зарубіжна література; 6-11 класи: українська мова, українська література, зарубіжна література
- Додаток 4. Мови та літератури корінних народів, національних меншин
- Додаток 5. Іноземні мови
- Додаток 6. Математика
- Додаток 7. Предмети природничої освітньої галузі
- Додаток 8. 5 клас: предмети / інтегровані курси соціальної і здоров’язбережувальної освітньої галузі; 6 – 9 клас: основи здоров’я
- Додаток 9. 5 клас: предмети / інтегровані курси громадянської та історичної освітньої галузі; 6 – 11 клас: предмети освітньої галузі «Суспільствознавство», курси духовно-морального спрямування
- Додаток 10. Інформатика
- Додаток 11. Технології, трудове навчання, креслення
- Додаток 13. Захист України
- Додаток 14. Географія
-
Додаток 15. Економіка, підприємництво та фінансова грамотність
- Додаток 16. Фізична культура
- Методичні рекомендації до проведення 01 вересня першого уроку: «МИ УКРАЇНЦІ: ЧЕСТЬ І СЛАВА НЕЗЛАМНИМ!» 2022/2023 навчальний рік
- Рекомендації Державної служби якості освіти України спільно з експертами ініціативи «Система забезпечення якості освіти» (SURGe) «Безпечне освітнє середовище: нові виміри безпеки»
-
Методичні рекомендації щодо розвитку STEM-освіти в закладах загальної середньої та позашкільної освіти у 2022/2023 навчальному році (Лист ІМЗО від 15.08.2022 № 22.1/10-1080)
-
Лист Міністерства освіти і науки України від 10.08.2022 № 1/9105-22 «Щодо організації виховного процесу в закладах освіти у 2022/2023 н.р.»
-
Лист Міністерства освіти і науки України від 02.08.2022 №1/8794-22 "Щодо діяльності психологічної служби у системі освіти в 2022/2023 навчальному році"
-
Лист Міністерства освіти і науки України від 27.07.2022 № 1/8507-22 "Про організацію освітньої діяльності в закладах позашкільної освіти у 2022/2023 навчальному році
-
Лист Міністерства освіти і науки України від 27.07.2022 № 1/8504-22 "Про окремі питання діяльності закладів дошкільної освіти у 2022/2023 навчальному році"
-
Методичні рекомендації для вчителів початкових класів до проведення першого уроку в 2022/2023 навчальному році (Розробник: Павло Копосов, старший науковий співробітник ДНУ «Інститут модернізації змісту освіти», канд. пед. наук)
-
Лист Міністерства освіти і науки України від 26.07.2022 № 1/8462-22 "Про оптимізацію виконання заходів з підготовки закладів освіти до нового навчального року та опалювального сезону в умовах воєнного стану"
-
Лист Міністерства освіти і науки України від 15.06.2022 № 1/6435-22 "Щодо забезпечення освіти осіб з особливими освітніми потребами"
-
Лист Директорату дошкільної, шкільної, позашкільної та інклюзивної освіти МОН України від 08.06.2022 № 4/1196-22 "Про методичні рекомендацї щодо визначення освітніх труднощів та рівнів підтримки у дітей раннього та дошкільного віку"
-
Наказ Міністерства освіти і науки України від 30.07.2021 № 868 "Про затвердження форм звітності з питань діяльності закладів загальної середньої освіти та інструкцій щодо їх заповнення"
-
Методичні рекомендації щодо оцінювання результатів навчання учнів 1-4 класів закладів загальної середньої освіти (Наказ Міністерства освіти і науки України від 13.07.2021 № 813)
Додаток 4. Зразок заповнення сторінок журналу
2021/2022 навчальний рік
Методичні рекомендації Державної установи «Український інститут розвитку освіти»щодо формування інформаційно-цифрової компетентності педагогічних працівників
Лист Міністерства освіти і науки України від 22.06.2022 №1/6894-22 "Про методичні рекомендації щодо організації освітнього процесу в закладах дошкільної освіти в літній період"
Лист Міністерства освіти і науки України від 03.06.2022 №1/6015-22 "Про методичні рекомендацї впровадження професійного стандарту керівника (директора) закладу дошкільної освіти"
Методичні рекомендації щодо проведення просвітницької роботи з учасниками освітнього процесу в закладах дошкільної освіти з питань уникнення враження мінами, вибухонебезпечними предметами та ознайомлення з правилами поводження в надзвичайних ситуаціях (Лист Міністерства освіти і науки України від 25.04.2022 №1/2228-28)
Лист Міністерства освіти і науки України від 28.08.2021 №1/9-433 “Про окремі питання діяльності закладів загальної середньої освіти у новому 2021/2022 навчальному році”
Лист Полтавського ОІППО від 28.08.2021 № 01-22/766 "Методичні рекомендації щодо організації виховної діяльності в закладах освіти в 2021/2022 навчальному році"
- Заклади дошкільної освіти
- Початкові класи
- Українська мова і література
- Іноземні мови
- Зарубіжна література
- Російська мова
- Суспільні дисципліни (історія, основи правознавства, громадянська освіта)
- Математика
- Фізика і астрономія
- Біологія і екологія
- Хімія
- Природознавство
- Географія
- Економіка
- Інформатика
- Трудове навчання (технології) і креслення
- Фізична культура
- Захист України
- Мистецтво
- Позашкільна освіта
- Психологічна служба
- Інклюзивне навчання
Лист Міністерства освіти і науки України від 23.07.2021 №1/10-3101 “Щодо особливостей організації навчання”
Лист Міністерства освіти і науки України від 16.07.2021 № 1/9-362 "Деякі питання організації виховного процесу у 2021/2022 н. р. щодо формування в дітей та учнівської молоді ціннісних життєвих навичок"
Лист Міністерства освіти і науки України від 16.07.2021 № 1/9-363 "Про пріоритетні напрями роботи психологічної служби у системі освіти у 2021/2022 навчальному році"
Наказ Міністерства освіти і науки України від 13.07.2021 № 813 "Про затвердження Методичних рекомендацій щодо оцінювання результатів навчання учнів 1-4 класів заеладів загальної середньої освіти"
Лист Міністерства освіти і науки України від 07.07.2021 № 1/9-344 "Планування роботи закладу лошкільної освіти на рік"
Лист Міністерства освіти і науки України та Міністерства охорони здоров'я України від 07.07.2021 № 1/9-347/26-04/19995/2-21 "Щодо окремих питань організації харчування у 2021-2022 роках у закладах дошкільної, загальної середньої освіти"
Наказ Міністерства освіти і науки України від 30 листопада 2020 року № 1480 "Про затвердження Методичних рекомендацій з питань формування внутрішньої системи забезпечення якості освіти у закладах загальної середньої освіти"
Наказ Державної служби якості освіти України від 30 листопада 2020 року № 01-11/71 "Про затвердження Методичних рекомендацій з питань формування внутрішньої системи забезпечення якості освіти у закладах дошкільної освіти"
2020/2021 навчальний рік
Лист Міністерства освіти і науки України від 16.03.2021 № 1/9-148 "Щодо методичних рекомендацій до оновленого Базового компонента дошкільної освіти"
Рекомендації Полтавського обласного інституту післядипломної педагогічної освіти ім. М.В.Остроградського щодо підготовки та розгляду методичних розробок претендентів на присвоєння (відповідність раніше присвоєного) звання «учитель-методист», «вихователь-методист», «педагог-організатор-методист», «практичний психолог-методист», «керівник гуртка-методист» та їх схвалення науково-методичною радою ПОІППО Затверджено науково-методичною радою ПОІППО ім. М.В.Остроградського протокол №3 від 29.05.2018 (Лист Полтавського ОІППО ім. М.В. Остроградського від 26.06.2018 № 01-22/918).