Рекомендації
2024/2025 навчальний рік
2. МОВНО-ЛІТЕРАТУРНА ОСВІТНЯ ГАЛУЗЬ
2.1. МОВНО-ЛІТЕРАТУРНА ОСВІТНЯ ГАЛУЗЬ у класах із навчанням мовами корінних народів, національних меншин
6. СОЦІАЛЬНА І ЗДОРОВ’ЯЗБЕРЕЖУВАЛЬНА ОСВІТНЯ ГАЛУЗЬ
7. ГРОМАДЯНСЬКА ТА ІСТОРИЧНА ОСВІТНЯ ГАЛУЗЬ
8. ТЕХНОЛОГІЧНА ОСВІТНЯ ГАЛУЗЬ
9. ІНФОРМАТИЧНА ОСВІТНЯ ГАЛУЗЬ
11. ФІЗИЧНА КУЛЬТУРА
12. ЗАХИСТ УКРАЇНИ
Методичні рекомендації Національного еколого-натуралістичного центру учнівської молоді щодо організації освітнього процесу у закладах позашкільної освіти еколого-натуралістичного напряму у 2024/2025 навчальному році. Лист Національного еколого-натуралістичного центру учнівської молоді від 15 липня 2024 року №184
Лист Директорату лошкільної та інклюзивної освіти Міністерства освіти і науки України від 04 вересня 2024 року № 6/668-24 «Про методичні рекомендації» щодо безбар’єрності освітніх послуг у закладах дошкільної освіти, загальної середньої, професійної (професійно-технічної) та вищої освіти
- Методичні рекомендації щодо проведення Першого уроку та інших заходів до початку нового 2024-2025 навчального року
- Дошкільна освіта
- Початкова ланка
- Математика та математична освітня галузь
- Інформатика
- Фізика і астрономія
- Технології (трудове навчання) та креслення
- Біологія, біологія і екологія
- Інтегровані курси природничої галузі для 5 класів «Пізнаємо природу» / «Довкілля» / «Природничі науки»
- Хімія
- Географія
- Економіка та курси за вибором економічного спрямування
- Основи здоров’я та соціальна і здоров'язбережувальна освітня галузь
- Українська мова та література
- Історія, правознавство, громадянська освіта
- Зарубіжна література
- Іноземні мови
- Мистецька освітня галузь (освітня галузь “Мистецтво”)
- Фізична культура
- «Захист України»
- Організація виховної діяльності
- Психологічна служба
- Інклюзивна освіта
- Додаток 1. Рекомендації Державної служби України з надзвичайних ситуацій «Алгоритм дій місцевих органів виконавчої влади, органів місцевого самоврядування, органів управління освітою, керівників закладів освіти щодо забезпечення укриття учасників освітнього процесу у фонді захисних споруд цивільного захисту»
- Додаток 2. Косенко Д. Новий освітній простір. Мотивуючий простір: Інформаційний посібник/заг. ред. А. Седоченко. 2019
- Додаток 3. Рекомендовані джерела та Інтернет-ресурси щодо діяльності музеїв у закладах освіти, які перебувають у сфері управління Міністерства освіти і науки України
2023/2024 навчальний рік
Мови та літератури корінних народів, національних меншин (6 клас)
Освітня галузь суспільствознавство
Математична освітня галузь (5-6 класи)
Здоров’я, безпека та добробут (5-6 класи)
Мистецька освітня галузь (5-6 класи)
Освітня галузь "Фізична культура"
Лист Міністерства освіти і науки України від 05 вересня 2023 року №1/13314-23 щодо проведення місячника безпеки дорожнього руху «Увага! Діти на дорозі»
Для зручності користувачів, пропонуємо методичні рекомендації Полтавської академії неперервної освіти імені М.В. Остроградського щодо викладання навчальних предметів та організації освітнього процесу у 2023/2024 навчальному році окремо з кожного напрямку:
- Психологічна безпека освітнього середовища та психічне здоров'я учасників освітнього процесу
-
Методичні рекомендації щодо вивчення іноземних мов у 2023/2024 навчальному році
-
Методичні рекомендації щодо викладання інформатики у 2023/2024 навчальному році
-
Методичні рекомендації щодо викладання фізичної культури у 2023/2024 навчальному році
-
Про деякі особливості позашкільної освіти у 2023/2024 навчальному році
-
Організація роботи працівників психологічної служби Полтавської області у 2023/2024 навчальному році
-
Методичні рекомендації щодо викладання предмета «Захист України» у 2023/2024 навчальному році
Методичні рекомендації щодо проведення Першого уроку у 2023/2024 навчальному році (лист ПАНО ім. М.В.Острогралського від 24 серпня 2023 року № 01-22/809)
Лист Міністерства освіти і науки України від 14 серпня 2023 року № 1/12038-23 «Про переліки навчальної літератури та навчальних програм, рекомендованих Міністерством освіти і науки України для використання в освітньому процесі закладів освіти у 2023/2024 навчальному році»
- у закладах дошкільної освіти – https://goo.gl/17YmaJ
- у початкових класах закладів загальної середньої освіти з навчанням українською мовою – https://goo.gl/Zgfw1C
- у 5-11 класах закладів загальної середньої освіти з навчанням українською мовою – https://goo.gl/93BNko
- у закладах загальної середньої освіти, де є класи (групи) з навчанням мовами національних меншин – https://bit.ly/2Wn1Goi
- у закладах загальної середньої освіти для осіб з особливими освітніми потребами – https://bit.ly/2InbGsO;
- з психології та педагогіки – https://bit.ly/3mtWtu9
Методичні рекомендації щодо розвитку STEM-освіти в закладах загальної середньої та позашкільної освіти у 2023/2024 навчальному році (лист ДНУ «Інститут модернізації змісту освіти» від 01 серпня 2023 року № 21/08-1242).
Рекомендації МОН України щодо організації програм з надолуження освітніх втрат
2022/2023 навчальний рік
Методичні рекомендації. Інструментарій оцінювання готовності дитини старшого дошкільного віку до навчання в умовах реформування української школи – «Чарівні перетворення» (Рекомендовано до друку вченою радою Інституту психології імені Г. С. Костюка НАПН України (протокол № 5 від 27 березня 2023 року)
Рекомендації щодо організації діяльності закладів дошкільної освіти в літній період в умовах воєнного стану лист Директорату дошкільної, шкільної та інклюзивної освіти Міністерства освіти і науки України від 31 травня 2023 року № 4/1798-23 «Про організацію діяльності закладів дошкільної освіти в літній період в умовах воєнного стану»
Рекомендації щодо оцінювання навчальних досягнень учнів 5-6 класів, які здобувають освіту відповідно до нового Державного стандарту базової середньої освіти (Наказ Міністерства освіти і науки України від 01 квітня 2022 року № 289)
Перелік рекомендованої МОН начальної літератури на 2022/2023 навчальний рік:
- Перелік навчальної літератури, програм, рекомендованої МОН України для використання у закладах дошкільної освіти
- Перелік навчальних програм, підручників та навчально-методичних посібників, рекомендованих МОН України для використання у початкових класах закладів загальної середньої освіти з навчанням українською мовою
- Перелік навчальних програм, підручників та навчально-методичних посібників, рекомендованих МОН України для використання в 5-11 класах закладів загальної середньої освіти з навчанням українською мовою
- Перелік навчальних програм, підручників та навчально-методичних посібників, рекомендованих МОН України для використання у класах закладів загальної середньої освіти з навчанням мовами національних меншин
- Перелік навчальної літератури, рекомендованої МОН України для використання у спеціальних закладах загальної середньої освіти для дітей з особливими освітніми потребами
- Перелік навчальної літератури та навчальних програм з психології та педагогіки, рекомендованих МОН України для використання в освітньому процесі закладів освіти
- Перший урок
- Біологія, хімія та куси природничої галузі
- Виховна діяльність
- Дошкільна освіта
- Зарубіжна література
- Здоров'язбережувальна освітня галузь
- Інклюзивна освіта
- Іноземні мови
- Інформатика
- Курси духовно-морального спрямування
- Мистецтво
- Позашкільна освіта
- Початкова освіта
- Психологічна служба
- Технології (трудове навчання) та креслення
- Українська мова та література
- Фізика, астрономія
- Фізична культура
- Географія
- Економіка, фінансова грамотність
- "Захист України"
- Методичні рекомендації Полтавської академії неперервної освіти ім. М.В.Остроградського до нового 2022/2023 навчального року (Лист Полтавської академії неперервної освіти ім. М.В.Остроградського від 23.08.2022 № 01-22/539):
- ІНСТРУКТИВНО-МЕТОДИЧНІ РЕКОМЕНДАЦІЇ щодо організації освітнього процесу та викладання навчальних предметів у закладах загальної середньої освіти у 2022/2023 навчальному році. Організація освітнього процесу (Лист Міністерства освіти і науки України від 19.08.2022 № 1/9530-22):
- Додаток 1. Психолохічні аспекти організації освітнього процесу в умовах воєнного / післявоєнного стану
- Додаток 2. Початкова освіта
- Додаток 3. 5 клас: українська мова, інтегрований мовно-літературний курс, українська література, інтегрований курс літератур (української та зарубіжної), зарубіжна література; 6-11 класи: українська мова, українська література, зарубіжна література
- Додаток 4. Мови та літератури корінних народів, національних меншин
- Додаток 5. Іноземні мови
- Додаток 6. Математика
- Додаток 7. Предмети природничої освітньої галузі
- Додаток 8. 5 клас: предмети / інтегровані курси соціальної і здоров’язбережувальної освітньої галузі; 6 – 9 клас: основи здоров’я
- Додаток 9. 5 клас: предмети / інтегровані курси громадянської та історичної освітньої галузі; 6 – 11 клас: предмети освітньої галузі «Суспільствознавство», курси духовно-морального спрямування
- Додаток 10. Інформатика
- Додаток 11. Технології, трудове навчання, креслення
- Додаток 13. Захист України
- Додаток 14. Географія
-
Додаток 15. Економіка, підприємництво та фінансова грамотність
- Додаток 16. Фізична культура
- Методичні рекомендації до проведення 01 вересня першого уроку: «МИ УКРАЇНЦІ: ЧЕСТЬ І СЛАВА НЕЗЛАМНИМ!» 2022/2023 навчальний рік
Рекомендації Державної служби якості освіти України спільно з експертами ініціативи «Система забезпечення якості освіти» (SURGe) «Безпечне освітнє середовище: нові виміри безпеки»
Методичні рекомендації щодо розвитку STEM-освіти в закладах загальної середньої та позашкільної освіти у 2022/2023 навчальному році (Лист ІМЗО від 15 серпня 2022 року № 22.1/10-1080)
Лист Міністерства освіти і науки України від 10 серпня 2022 року № 1/9105-22 «Щодо організації виховного процесу в закладах освіти у 2022/2023 н.р.»
Лист Міністерства освіти і науки України від 02 серпня 2022 року №1/8794-22 "Щодо діяльності психологічної служби у системі освіти в 2022/2023 навчальному році"
Лист Міністерства освіти і науки України від 27 липня 2022 року № 1/8507-22 "Про організацію освітньої діяльності в закладах позашкільної освіти у 2022/2023 навчальному році
Лист Міністерства освіти і науки України від 27 липня 2022 року № 1/8504-22 "Про окремі питання діяльності закладів дошкільної освіти у 2022/2023 навчальному році"
Методичні рекомендації для вчителів початкових класів до проведення першого уроку в 2022/2023 навчальному році (Розробник: Павло Копосов, старший науковий співробітник ДНУ «Інститут модернізації змісту освіти», канд. пед. наук)
Лист Міністерства освіти і науки України від 26 липня 2022 року № 1/8462-22 "Про оптимізацію виконання заходів з підготовки закладів освіти до нового навчального року та опалювального сезону в умовах воєнного стану"
Лист Міністерства освіти і науки України від 15 червня 2022 року № 1/6435-22 "Щодо забезпечення освіти осіб з особливими освітніми потребами"
Лист Директорату дошкільної, шкільної, позашкільної та інклюзивної освіти МОН України від 08 червня 2022 року № 4/1196-22 "Про методичні рекомендацї щодо визначення освітніх труднощів та рівнів підтримки у дітей раннього та дошкільного віку"
Наказ Міністерства освіти і науки України від 30 липня 2021 року № 868 "Про затвердження форм звітності з питань діяльності закладів загальної середньої освіти та інструкцій щодо їх заповнення"
Методичні рекомендації щодо оцінювання результатів навчання учнів 1-4 класів закладів загальної середньої освіти (Наказ Міністерства освіти і науки України від 13 липня 2021 року № 813)
2021/2022 навчальний рік
Інструктивно-методичні матеріали щодо порядку підготовки закладу освіти до нового навчального року та опалювального сезону з питань цивільного захисту, охорони праці та безпеки життєдіяльності (Лист Міністерства освіти і науки України від 11 липня 2022 року № 1/7707-22)
Методичні рекомендації Державної установи «Український інститут розвитку освіти»щодо формування інформаційно-цифрової компетентності педагогічних працівників
Лист Міністерства освіти і науки України від 22.06.2022 №1/6894-22 "Про методичні рекомендації щодо організації освітнього процесу в закладах дошкільної освіти в літній період"
Лист Міністерства освіти і науки України від 03 червня 2022 року №1/6015-22 "Про методичні рекомендацї впровадження професійного стандарту керівника (директора) закладу дошкільної освіти"
Методичні рекомендації щодо проведення просвітницької роботи з учасниками освітнього процесу в закладах дошкільної освіти з питань уникнення враження мінами, вибухонебезпечними предметами та ознайомлення з правилами поводження в надзвичайних ситуаціях (Лист Міністерства освіти і науки України від 25 квітня 2022 року №1/2228-28)
Лист Міністерства освіти і науки України від 28 серпня 2021 року№1/9-433 “Про окремі питання діяльності закладів загальної середньої освіти у новому 2021/2022 навчальному році”
Лист Полтавського ОІППО від 28 серпня 2021 року № 01-22/766 "Методичні рекомендації щодо організації виховної діяльності в закладах освіти в 2021/2022 навчальному році"
- Заклади дошкільної освіти
- Початкові класи
- Українська мова і література
- Іноземні мови
- Зарубіжна література
- Російська мова
- Суспільні дисципліни (історія, основи правознавства, громадянська освіта)
- Математика
- Фізика і астрономія
- Біологія і екологія
- Хімія
- Природознавство
- Географія
- Економіка
- Інформатика
- Трудове навчання (технології) і креслення
- Фізична культура
- Захист України
- Мистецтво
- Позашкільна освіта
- Психологічна служба
- Інклюзивне навчання
Лист Міністерства освіти і науки України від 23 липня 2021 року №1/10-3101 “Щодо особливостей організації навчання”
Лист Міністерства освіти і науки України від 16 липня 2021 року № 1/9-362 "Деякі питання організації виховного процесу у 2021/2022 н. р. щодо формування в дітей та учнівської молоді ціннісних життєвих навичок"
Лист Міністерства освіти і науки України від 16 липня 2021 року № 1/9-363 "Про пріоритетні напрями роботи психологічної служби у системі освіти у 2021/2022 навчальному році"
Наказ Міністерства освіти і науки України від 13 липня 2021 року № 813 "Про затвердження Методичних рекомендацій щодо оцінювання результатів навчання учнів 1-4 класів заеладів загальної середньої освіти"
Лист Міністерства освіти і науки України від 07 липня 2021 року № 1/9-344 "Планування роботи закладу лошкільної освіти на рік"
Лист Міністерства освіти і науки України та Міністерства охорони здоров'я України від 07 липня 2021 року № 1/9-347/26-04/19995/2-21 "Щодо окремих питань організації харчування у 2021-2022 роках у закладах дошкільної, загальної середньої освіти"
2020/2021 навчальний рік
Лист Міністерства освіти і науки України від 16 березня 2021 року № 1/9-148 "Щодо методичних рекомендацій до оновленого Базового компонента дошкільної освіти"
Рекомендації Полтавського обласного інституту післядипломної педагогічної освіти ім. М.В.Остроградського щодо підготовки та розгляду методичних розробок претендентів на присвоєння (відповідність раніше присвоєного) звання «учитель-методист», «вихователь-методист», «педагог-організатор-методист», «практичний психолог-методист», «керівник гуртка-методист» та їх схвалення науково-методичною радою ПОІППО Затверджено науково-методичною радою ПОІППО ім. М.В.Остроградського протокол №3 від 29 травня 2018 року (Лист Полтавського ОІППО ім. М.В. Остроградського від 26 червня 2018 року №01-22/918).
Організація дистанційного навчання в системі позашкільної освіти. Практичні поради для педагогів
2019 рік