Психологічна підтримка педагогів
Шановні відвідувачі нашого сайту! Ви опинилися на сторінці "Психологічна підтримка педагогів". На ній можна ознайомитися з матеріалами, що зорієнтовані на підвищення соціально-психологічної компетентності педагогів і надання психологічної допомоги як окремій людині, так і групі чи організації.
Сторінка має такі підрозділи (оберіть необхідний вам розділ та перейдіть за посиланням):
- Нормативна база
- Психолог радить
- Корекційна робота
- Можливості професійного розвитку освітян із питань психологічного супроводу учасників освітнього процесу
- Психологічна просвіта
- Вебресурси для працівників психологічної служби
- Профілактика насильства. Протидія булінгу
- Гарячі лінії
Відповідно до Положення про центр професійного розвитку педагогічних працівників, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 29 липня 2020 року №672, важливим завданням ЦПРПП є надання психологічної підтримки педагогічним працівникам, яка полягає в тому, щоб процес педагогічної діяльності зробити більш комфортним, а вирішення складних ситуацій під час освітнього процесу завжди завершувався позитивно. У комунальній установі "Гадяцький центр професійного розвитку педагогічних працівників" Гадяцької міської ради Полтавської області (далі - Гадяцький ЦПРПП) це завдання в межах своєї професійної компетентності реалізує психолог установи АКОЛОВИЧ Тетяна Петрівна
ОТРИМАТИ ON-LINE КОНСУЛЬТАЦІЮ ПСИХОЛОГА ЦПРПП
Для отримання on-line консультації потрібно заповнити електронну форму, в якій важливо описати Ваше звернення:
У закладах вищої освіти педагогів не готують з питань уникнення емоційного перевантаження, не формують у них відповідних умінь, навичок, особистісних якостей, необхідних для подолання емоційних труднощів у професії. Тому одним з актуальних питань психологічного супроводу професійного розвитку педагогічних працівників є створення умов та реалізація ефективних технологій для збереження та підтримки їх психічного здоров’я в процесі професійного розвитку та педагогічної діяльності. Психологічна підтримка адаптації та професійного становлення педагога передбачає створення умов та реалізацію наступних завдань: розуміння особливостей освітнього середовища; усвідомлення педагогом власних життєвих цінностей і переконань; виявлення перешкод в особистісному і професійному зростанні; активізація мотивації в педагогічній діяльності; виявлення перспектив професійного зростання і розширення напрямків ефективних дій у професійній діяльності й особистісному розвитку.
Психолог Гадяцького ЦПРПП, зокрема, реалізує наступні завдання:
- Сприяє підвищенню психологічної грамотності педагогічних працівників закладів і установ освіти.
- Здійснює супровід професійного розвитку працівників психологічної служби закладів і установ освіти.
- Здійснює просвітницьку роботу серед педагогів з питань ефективної взаємодії з учасниками освітнього процесу.
- Сприяє профілактиці професійного вигорання педагогів.
Важливим завданням психолога Гадяцького ЦПРПП є саме психологічний супровід професійної діяльності педагогів, головною метою якого є допомогти вчителю ефективно організувати свою професійну діяльність.
Психологічний супровід щодо професійної діяльності педагога спрямований на:
- Формування позитивного мікроклімату в педагогічному колективі.
- Створення сприятливих умов для активізації мотивації педагогів у роботі.
- Допомогу в розкритті потенційних можливостей педагогів щодо особистісної та професійної сфер життя вчителів.
- Допомогу «молодим вчителям» щодо адаптації в педагогічній діяльності.
- Підвищення психологічної культури педагогів.
- Розвиток стресостійкості та профілактика емоційного вигорання.
- Набуття навичок вирішення проблемних ситуацій безконфліктним шляхом.
- Формування навичок управління власним часом (тайм-менеджмент).
- Розвиток здатності до саморефлексії в професійній діяльності тощо.
Основні напрямки здійснення психологічного супроводу професійного розвитку педагогів:
- Діагностика.
- Консультування.
- Корекція.
- Профілактика та просвіта.
Діагностична робота в процесі психологічного супроводу педагогів, зокрема, полягає у визначенні запитів до психолога Гадяцького ЦПРПП, вивченні емоційного стану та професійної мотивації вчителів з подальшими індивідуальними консультаціями за потреби. Ефективними можуть бути і групові консультації для педагогів з метою вирішення проблемних ситуацій у процесі взаємодії зі здобувачами освіти та батьками. Такі консультації можуть бути організовані за актуальними запитами та темами.
Профілактика та просвіта полягає в підготовці та представленні просвітницьких матеріалів (буклетів, пам`яток, бюлетнів тощо). До актуальних заходів профілактичного та корекційного спрямування можна віднести наступні: семінари-практикуми, інтерактивні ігри, тренінги, вебінари, воркшопи, психологічні студії, тощо.
Таким чином, необхідність ефективного професійного розвитку педагогічних працівників вимагає кваліфікованого психологічного супроводу та підтримки психологічного благополуччя педагога в їхній професійній діяльності.