У Гадячі розпочато проведення практичних тренінгів-навчань за програмою підвищення кваліфікації «Діяльнісний підхід у початковій школі в реаліях сьогодення»
Діяльнісний підхід в освіті – це спрямованість освітнього процесу на розвиток ключових компетентностей і наскрізних умінь особистості, застосування теоретичних знань на практиці, формування здібностей до самоосвіти і командної роботи, успішну інтеграцію в соціум і професійну самореалізацію.
На виконання наказів Міністерства освіти і науки України від 20 жовтня 2023 року № 1275 та Департаменту освіти і науки Полтавської обласної військової адміністрації від 25 жовтня 2023 року № 327 «Про реалізацію програми підвищення кваліфікації «Діяльнісний підхід у початковій школі в реаліях сьогодення» у Гадячі за сприяння Гадяцького ЦПРПП розпочато проведення практичних тренінгів-навчань з питань впровадження ігрових та діяльнісних методів навчання в освітньому процесі та організації освітнього процесу в початковій школі в реаліях сьогодення.
11 листопада 2023 року таке навчання проведено на базі Гадяцького ліцею № 1 імені Олени Пчілки Гадяцької міської ради, у якому взяли участь учителі початкових класів Гадяцького ліцею № 1 імені Олени Пчілки Гадяцької міської ради, Гадяцького ліцею № 2 імені Михайла Драгоманова Гадяцької міської ради, Гадяцького ліцею № 3 імені Івана Виговського Гадяцької міської ради та Гадяцького профільного ліцею імені Т.Г.Шевченка Полтавської обласної ради.
Учителі працювали з Світланою Капустянською, регіональним тренером, яка продемонструвала на практиці партнерську роль педагога-дизайнера освітнього процесу, як вибудовувати взаємодію з дітьми відповідно до їхніх інтересів і потреб з урахуванням освітнього контексту.
Мета проведеного навчання – реалізація програми підвищення кваліфікації «Діяльнісний підхід у початковій школі в реаліях сьогодення» у рамках підтримки відновлення освіти України фундацією LEGO та підвищення методичної компетентності вчителів початкових класів на прикладах діяльнісної взаємодії учасників заходу.
Завдання тренінгу – продемонструвати учасникам ефективність діяльнісного навчання з LEGO для розвитку ключових компетентностей, наскрізних умінь учнів, креативності та активізації рухової активності учнів початкових класів та з’ясувати питання щодо впливу гри на сфери розвитку дитини.
Учасниці тренінгу способи обʼєднання в команди, взяли активну участь у виконанні практичних вправ, узагальненні понять, створенні дизайну інтегрованого уроку, мандрували картою України із застосуванням цеглинок наборів LEGO, спілкувалися за допомогою програми ШІ (штучного інтелекту) тощо.
Через активну власну участь у навчанні, через діяльнісну взаємодію відбулося усвідомлення педагогами своєї ролі педагога-дизайнера, партнера, яка полягає в тому, щоб дати можливість учням отримати знання не в готовому вигляді, а шляхом пошуку, дослідження, активного включення, експерименту, спілкування і взаємодії, пропонування власних ідей і бачення, уміння аргументувати думку.
Усі блоки, які передбачає програма навчання, успішно були опрацьовані. Під час пауз учителі активно продовжували спілкування, обговорювати освітні питання, ділитися досвідом та проблемами. Такий формат спілкування вчителів початкових класів дає зрозуміти, наскільки глибинно вони зрозуміли та усвідомили сутність поняття «діяльнісний підхід», його переваги та подальше застосування методики у власних щоденних професійних практиках.
Навчання пройшло у теплій, дружній атмосфері. Педагоги генерували креативні ідеї, приймали нестандартні рішення, активно включалися у роботу, фантазували, креативно та творчо підходили до виконання поставлених завдань, щиро ділилися досвідом, що сприяло, підвищенню фахового рівня та професійної майстерності учасників тренінгу.
Щира вдячність тренеру Світлані Капустянській, дирекції та вчителям Гадяцького ліцею № 1 імені Олени Пчілки Гадяцької міської ради за створені умови для навчання, а всім учасницям тренінгу – за творчість та креативність.
Інформує директор Гадяцького ЦПРПП Сергій МАЙБОРОДА
Відповідно до Закону України «Про авторське право і суміжні права» поширення інформації дозволено лише у випадку зазначення імені автора.