A A A K K K
людям з порушенням зору
Комунальна установа "Гадяцький центр професійного розвитку педагогічних працівників" Гадяцької міської ради Полтавської області
"Абсолютно неважливо, наскільки геніальний ваш розум або стратегія – якщо ви граєте поодинці, то завжди програєте тим, хто грає в команді" (Рід Хоффман)

Міністерство освіти і науки України опублікувало рекомендації щодо пріоритетних напрямів психологічного супроводу та соціально-педагогічного патронажу учасників освітнього процесу у 2023/2024 навчальному році

Дата: 23.08.2023 09:34
Кількість переглядів: 231

Фото без описуМіністерство освіти і науки України опублікувало рекомендації щодо пріоритетних напрямів психологічного супроводу та соціально-педагогічного патронажу учасників освітнього процесу у 2023/2024 навчальному році (лист Міністерства освіти і науки України від 21 серпня 2023 року №1/12492-23 "Про пріоритетні напрями роботи психологічної служби у системі освіти у 2023/2024 навчальному році").

Ознайомитися з ними можна за посиланням:

Фото без опису

У листі вказано, що сьогодення передбачає перезавантаження української освіти з оновленням наявного алгоритму професійної діяльності та переглядом методології роботи з учнями, батьками, вчителями; зміну акцентів та пріоритетів з процесу на результат із використанням ефективних методів практичної психології та соціальної педагогіки. Саме психологічна служба покликана навчити, як жити в злагоді з самим собою та з іншими, як вступати у стосунки зі світом, щоб життя приносило задоволення. Тому першочерговим завданням працівників психологічної служби є пошук дієвих засобів і методів профілактичної, просвітницької та корекційно-розвиткової роботи.

Психологічна служба є необхідним компонентом у системі освіти, що забезпечує розвиток особистісного, інтелектуального та професійного потенціалу суспільства.

В умовах воєнного стану в Україні практичні психологи і соціальні педагоги відіграють важливу роль. Наразі, в процесі радикальних змін системи освіти, психологічна служба сучасного закладу освіти як ніколи покликана сприяти покращенню умов для розвитку кожного суб’єкта освітнього процесу, здійснювати психологічну підтримку й надавати допомогу здобувачам освіти, учителям, батькам.

Робота педагогічного працівника у закладі освіти відрізняється значним обсягом зусиль, потрібних для опрацювання різних по складності та емоційній напрузі ситуацій, що виникають під час навчання.

Особливість цієї роботи полягає в тому, що педагоги кожного дня стикаються з сильними почуттями, іноді з дуже складними та неприємними. Це людський біль, агресія, безсилля, безпорадність тощо. Формуючи творчу активність учнів, потрібно постійно приділяти увагу їхнім потребам, інколи досягаючи меж своїх емоційних можливостей і професійної компетентності. Саме тому психологічний та соціально-педагогічний супровід освітнього процесу є актуальним в умовах сьогодення.

Сьогодні повертаємо додому незаконно вивезених до росії українських дітей, які зазнали і фізичного, і психологічного насильства у катівнях, що облаштували окупанти, а батьки, які намагалися повернути своїх викрадених дітей, отримали психологічну травму. Просимо фахівців психологічної служби звернути особливу увагу на цей вид роботи і передбачити його у річних планах.

Практична підтримка, надана в емпатичний спосіб, як невідкладна перша психологічна допомога відіграє важливу роль у сприянні подоланню стресового стану, а практичному психологу та соціальному педагогу потрібно пам’ятати, що, ймовірно, знадобиться не одна сесія психологічної допомоги.

Усі практичні психологи і соціальні педагоги у системі освіти мають бути обізнаними щодо психологічного впливу травматичних інцидентів та вміти надавати практичну, соціальну та емоційну підтримку учасникам освітнього процесу.

Систематичне надання учасникам освітнього процесу, які пережили травматичну подію, коротких індивідуальних консультацій тривалістю в одну сесію (що часто називається дебрифінгом), зосереджених на травматичній події, може бути, але не загальноприйнятою практикою у роботі фахівця психологічної служби.

Отже, план роботи фахівця психологічної служби має обов’язково охоплювати питання подолання наслідків травматичних інцидентів, містити забезпечення координованої системної психологічної підтримки та надання психолого-соціальної допомоги, яка ґрунтується на забезпеченні практичної допомоги. Фахівці психологічної служби системи освіти мають розподілити та чітко прописати у плані заходів ролі та обов’язки, узгоджені між практичним психологом та соціальним педагогом закладу освіти до початку навчального року.

Водночас важливим є питання підвищення професійної компетентності практичних психологів та соціальних педагогів щодо оволодіння сучасними технологіями психологічної допомоги.

За матеріалами листа Міністерства освіти і науки України від 21 серпня 2023 року №1/12492-23 "Про пріоритетні напрями роботи психологічної служби у системі освіти у 2023/2024 навчальному році"


« повернутися

Вхід для адміністратора

Онлайн-опитування:

Увага! З метою уникнення фальсифікацій Ви маєте підтвердити свій голос через E-Mail
Скасувати

Результати опитування

Дякуємо!

Ваш голос було зараховано

Форма подання електронного звернення


Авторизація в системі електронних звернень