Міністерство освіти і науки України опублікувало методичні рекомендації щодо діяльності закладів дошкільної освіти у 2023/2024 навчальному році
Міністерство освіти і науки України опублікувало методичні рекомендації щодо діяльності закладів дошкільної освіти у 2023/2024 навчальному році (лист Міністерства освіти і науки України від 21 серпня 2023 року № 1/12490-23 "Про окремі питання діяльності закладів дошкільної освіти у 2023/2024 навчальному році").
Ознайомитися з ними можна за посиланням:
У документі зазначено, що пріоритетними напрямами діяльності ЗДО у 2023/2024 навчальному році є:
- організація та підтримка безпечного освітнього простору;
- організації освітнього процесу в різних форматах і подолання освітніх втрат;
- педагогічна взаємодія з дітьми, зокрема з дітьми з особливими освітніми потребами;
- партнерство у співпраці з батьками або законними представниками дітей;
- організаційно-методична підтримка керівників і педагогів ЗДО;
- організація атестації педагогічних працівників;
- організація харчування в ЗДО.
У період воєнного стану питання безпеки в освітньому просторі має найважливіше значення. У Міністерстві освіти і науки України наголошують на необхідності організації укриттів у садочках і проведенні інформаційно-роз’яснювальної роботи з дотримання алгоритмів у разі надзвичайних ситуацій. Зазначено, що ЗДО можуть розглядати альтернативні форми навчання:
- дистанційну освіту;
- короткотривале перебування в групах;
- сімейне виховання;
- педагогічний патронаж тощо.
Для надолуження освітніх втрат у МОН рекомендують:
- спланувати комплекс заходів на підтримку дітей;
- організувати та надати психологічну допомогу учасникам освітнього процесу;
- звернути увагу на програми підтримки педагогів ЗДО та розвиток їхньої професійної кваліфікації.
Важливим аспектом роботи садочків, згідно з методичними рекомендаціями, є налагодження зв’язку з батьками, які разом із дітьми перебувають за кордоном. Їм варто запропонувати освітні ресурси для навчання в дистанційному форматі.
У МОН наголошують на необхідності створення умов організації освіти для дітей з особливими освітніми потребами. Зокрема, у документі приділили увагу:
- продовженню здобуття дошкільної освіти дітьми з особливими освітніми потребами;
- створенню безпечного навчального середовища для таких дітей і наданню якісних психолого-педагогічних послуг;
- змінам до нормативно-правових актів для забезпечення освіти осіб з ООП в умовах воєнного стану;
- важливості й ролі асистентів вихователів у забезпеченні ефективного інклюзивного навчання;
- важливості дотримання прав батьків на вибір закладу та форми освіти для дітей з ООП.
Закладам дошкільної освіти рекомендують забезпечити батьків консультативною підтримкою та регулярним спілкуванням, а також ознайомити їх з протоколами безпеки та залучити до формуванням безпечної поведінки дітей.
У МОН наголосили, що під час воєнного стану зросла потреба в організаційній, методичній і ресурсній підтримці керівників і педагогів ЗДО. Садочкам, у яких освітній процес призупинений, рекомендують використати цей період для підвищення кваліфікації працівників.
Крім того, у документі зазначено, що з 1 вересня набирає чинності нове Положення про атестацію педагогічних працівників, затверджене наказом Міністерства освіти і науки України. Воно передбачає важливі зміни щодо атестаційних комісій та атестації педагогів в системі дошкільної освіти. У ньому можна знайти деталі щодо створення та повноважень атестаційних комісій I та ІІ рівня, а також отримання педагогами кваліфікаційних категорій “спеціаліст”, “спеціаліст другої категорії”, “спеціаліст першої категорії” й “спеціаліст вищої категорії”.
Нагадуємо, що ознайомитися з нормативною базою щодо організованого початку нового навчального року у ЗДО ви можене у розділах нашого сайту "Підготовка до нового 2023/2024 навчального року" - "Підготовка закладів дошкільної освіти".
За матеріалами з сайту НУШ