Як допомогти дитині в умовах стресу – поради для вчителя
Насамперед важливо розпізнати стрес, ось деякі його можливі ознаки:
надмірне хвилювання, неспокій
пригніченість, засмученість
замкнутість
зниження концентрації уваги, запам’ятовування чи успішності в цілому
надмірна настороженість, полохливість
підвищена дратівливість або агресивність
відстороненість від однокласників, друзів
уникнення певних людей чи ситуацій
частий головний біль або біль у животі
зміни апетиту чи харчових звичок
часті розповіді про подію, яка трапилась, іноді в деталях
Як допомогти дитині впоратися зі стресом:
1) Нагадуйте дітям, як школа дбає про їхню безпеку та які заходи вжиті для зменшення ризиків, а також чому тут можна відчувати себе захищеним.
2) Дотримуйтеся плану роботи в класі. Так дитина знатиме, що повертається до звичного шкільного життя, і це допоможе їй відчути певну стабільність.
3) Зосереджуйте увагу дитини на її сильних сторонах. Допоможіть дітям відчути, на що вони здатні, – це додасть їм сили та впевненості.
4) Якщо ознаки стресу проявляються систематично, поговоріть про це з батьками дитини. Порекомендуйте звернутися до фахівця із психічного здоров’я.
5) Бережіть себе та не забувайте звертатися за психологічною підтримкою, якщо відчуватимете у цьому потребу.
Як налаштувати дитину спуститися в укриття під час повітряної тривоги
Сигнал повітряної тривоги може викликати у дитини розгубленість або навіть відчуття паніки і стресу.
1) Заздалегідь проведіть «репетицію», як ви йтимете до укриття. Поясніть дітям, що перехід до сховища – це обов’язкова умова для їхньої безпеки.
Чим більш організованим буде маршрут до безпечного місця, тим менше стресу зазнає дитина. Уникайте штовханини і паніки, зайві розмови заважатимуть дітям швидко переміститися до сховища.
2) Обговоріть з дітьми правила поведінки: в укритті потрібно спокійно зайняти місця, не бігати і не кричати.
3) Якщо дитина відмовляється йти в укриття, може допомогти дзвінок батькам і розмова з ними.
4) Будьте добрим прикладом для учнів – спокійними та турботливими.
Батьки мають заздалегідь пояснити дитині, що у школі під час повітряної тривоги потрібно діяти згідно з правилами і вказівками вчителя.
Поради підготовлені дитячою психіатринею, керівницею Клініки психічного здоров’я дітей, підлітків та молоді Західноукраїнського спеціалізованого дитячого медичного центру Лесею Підлісецькою в межах ініціативи першої леді Олени Зеленської щодо створення Національної програми ментального здоров’я.
Державна служба якості освіти та її 25 територіальних органів в областях долучені до реалізації Національної стратегії зі створення безбар’єрного простору в Україні на період до 2030 року https://sqe.gov.ua/gromadskosti/bezbariernist/
За матеріалами ДСЯО